Biologijos-chemijos laboratorijoje mokiniai atlieka tiriamuosius darbus, kuriuose taiko mokykloje įgytas teorines žinias. Eksperimentiniai gebėjimai tobulinami dirbant su pažangiomis laboratorinėmis priemonėmis ir įranga. Mokiniai tyrinėja gamtinę aplinką ir joje vykstančius reiškinius ląstelės lygmeniu, o darbuose integruotos biologijos, chemijos, fizikos, matematikos, inžinerijos žinios motyvuoja domėtis STEAM mokslais.
Mokiniai analizuoja biologines membranas bei jų pralaidumą cheminėms medžiagoms. Gamina mikropreparatus ir mikroskopu stebi šių cheminių medžiagų kristalus, aptaria jų formas. Aiškinasi, kaip biologinė membrana padeda inkstams atlikti jų funkcijas, tyrinėja gyvųjų organizmų medžiagų apykaitos procesus bei kokią įtaką jų vyksmui ląstelėje turi aplinkos veiksniai. Gilina žinias apie fotosintezės procesą, analizuoja saulės energijos virsmo į elektros energiją galimybes. Gamindami augalų ekstraktus bei grynindami pigmentus, įgyja cheminės analizės praktinių gebėjimų, o augalų pigmentų šviesos sugerties spektrų analizė suteikia ne tik įdomių žinių apie fotosintezės komponentus, bet ir padeda atsakyti į klausimą, kodėl augalai yra žali.
EDUKACINĖS VEIKLOS
- Apie popierių kitaip (8–10 kl.)
- Ar kepenys įžiebs ugnį? (6-7 kl.)
- Pažinkime mus supančias daleles (7–10 kl.)
TIRIAMIEJI DARBAI (2 VAL.)
- Cheminių medžiagų kelionės ląstelėje (9–10 kl.)
- Dirbtinis inkstas (7–9 kl.)
- Dirbtinis inkstas (10–12 kl.)
- Kiek chlorofilo kaupia augalai (10–12 kl.)
- Kodėl maistas kvepia? (11–12 kl.)
- Mielių lenktynės (9–10 kl.)
- Mielių lenktynės (11–12 kl.)
- Mokomės distiliuoti (9–10 kl.)
- Širdies veiklos analizė elektrokardiografijos (EKG) metodu (11–12 kl.)
- Sulčių išskyrimas pektinazės fermentu (11–12 kl.)
- Tirpalų mišinio distiliavimas (11–12 kl.)
TIRIAMIEJI DARBAI (3 VAL.)
- Augalų pigmentų lenktynės (11–12 kl.)
- Cheminės pusiausvyros tirpaluose analizė (11–12 kl.)
- Cheminių medžiagų kelionės ląstelėje (10–12 kl.)
- Geriname vandens kokybę tinkamai išvalydami nuotekas (9–10 kl.)
- Kokie augalų pigmentai dalyvauja fotosintezės procese? (11–12 kl.)
- Tiriame aplinkos taršą: nuotekų valymas aktyvinta anglimi (11–12 kl.)
- Vandens kietumo nustatymas (10–12 kl.)