Tvaraus vystymosi, žaliosios ir alternatyviosios energetikos laboratorijoje mokiniai susipažins su tvaraus vystymosi koncepcija, ateities energijos – švarios ir atsinaujinančios energijos – technologijomis, mokysis fizikos, inžinerijos dėsnių, atliks tiriamuosius praktinius darbus, gebės spręsti kylančias problemas.
Svarbu, kad jaunoji karta suvoktų, kad švari ir atsinaujinanti žalioji energija – tai ateities energija, o tvarus vystymasis – tai nuolatinis procesas, nuolat siekiamas tikslas, atsižvelgiant į aplinkosauginį aspektą ir ateities technologijų galimybes. Remiantis tvaraus vystymosi tikslais visuomenės gerovė turi būti kuriama išsaugant aplinką, veiksmingai vartojant gamtos ir žmogiškuosius išteklius, mažinant gamtos išteklių naudojimą bei aplinkos taršą. Žmogus pamažu atsigręžia į gamtą. Tai noras išlaikyti pusiausvyrą, išsaugoti natūralią aplinką ir sulėtinti klimato kaitą. Žalioji energetika šiandien pajėgi įdarbinti praktiškai viską, ką dovanoja gamta – saulę, vėją, vandenį, biomasę ir yra bene progresyviausia ir sparčiausiai besiplečianti pasaulinė technologijų, energetikos sritis. Natūralu, jog nuo šios srities priklauso mūsų visų ateitis. Atsinaujinančių išteklių energetika ateityje reikalaus vis daugiau įvairių sričių specialistų, tad viliamės, jog ši užsiėmimai, tyrimai šioje laboratorijoje sudomins ir ne vieną paskatins rinktis energijos technologijų studijas.
Edukacijos
Elektrinių grandinių sudarymo labirintai (3-4 kl.)
Elektros energija iš saulės ir vėjo (3-4 kl.)
Energijos ir mechanikos paslapčių labirintais (1-2 kl.)
Fizikinių dydžių matavimas, paklaidų skaičiavimas (9-12 kl.)
Izoterminis procesas (11-12 kl.)
Magnetinio lauko tyrimas (8-11 kl.)
Medžiagų šiluminis plėtimasis (9-10 kl.)
Ritės magnetinės savybės (8-10 kl.)
Šiuolaikiniai tvarūs elektros energijos gaminimo būdai (5-9 kl.)
Tiriamieji darbai
Elektrinės grandinės sudarymas. Nuoseklaus ir lygiagretaus jungimo tyrimas (8-9 kl.)
Kampu į horizontą mesto kūno judėjimo tyrimas (11 kl.)
Kondensatorių savybių ir galimybių tyrimas (11-12 kl.)
Labirintu per veidrodžių karalystę (7-10 kl.)
Nespalvotų objektų spalvų prigimtis 1 d. (12 kl.)
Nespalvotų objektų spalvų prigimtis 2 d. (12 kl.)
Pažvelk atidžiau į žvaigždėtą dangų (10, 12 kl.)
Saulės modulyje vykstančių energijos virsmų tyrimai (11-12 kl.)
Vaivorykštė delne – šviesos spalvų sandaros analizė ir praktinis pritaikymas (7-10 kl.)