Skip to main content

Erasmus+ „Digital Literacy-Readiness 4 ALL“ projekto dalyviai skaitmeninio raštingumo kompetencijas tobulino Marijampolės kolegijoje

2024-01-08 / 2024-01-12 dienomis Marijampolės kolegijoje lankėsi Erasmus+ „Digital Literacy-Readiness 4 ALL“ (Skaitmeninis raštingumas visiems) projekto delegacija. Visą savaitę Marijampolės kolegijos Erasmus+ projektų darbo grupė vykdė mokymus įvairių dalykų mokytojams iš Portugalijos, Italijos, Turkijos, Kroatijos ir Norvegijos.
Darbo savaitė prasidėjo nuo ekskursijos po Marijampolės kolegijos Marijampolės regioninio STEAM atviros prieigos centro laboratorijas, interaktyvią TV studiją bei kitas kolegijos studijų bazės erdves. Vėliau sekė mokymai „Įvadas į programavimą“ ir „Žaidimų kūrimas“, kurių metu dalyviai įsitikino, kad programuoti gali visi. Kūrybiškomis ir interaktyviomis veiklomis papildyti užsiėmimai partnerius įkvėpė įgytas žinias pritaikyti ir savo mokyklose.
Antradienį vyko mokymai apie 3D spausdintuvus ir 3D modeliavimą panaudojant Tinkercad programą. Projekto dalyviai išmoko pagrindinių šios programos įrankius, juos išbandė kurdami raktų pakabukus bei bandydami atkartoti vaizdus iš gamtos. Susipažino su 3D spausdintuvais, jų rūšimis, veikimo principais bei pagamintus pakabukus atsispausdino STEAM centro FabLab laboratorijoje.
Trečiadienį svečiai dalyvavo „Industry 4.0“ (Ketvirtoji pramonės revoliucija) mokymuose, kurie prasidėjo nuo veiklos „Imagine 4.0“ (Įsivaizduok ketvirtąją pramonės revoliuciją). Čia mokytojai turėjo nupiešti ir pristatyti įvairias kompozicijas, kurios atspindėtų visas pramonės revoliucijas nuo 0.0 iki 5.0. Vėliau mokytojai susipažino su pagrindinėmis 4.0 technologijomis, prisiminė anksčiau naudotas 3D spausdinimo technologijas, programuojamus robotus ir automatizavimo priemones. Taip pat praktiškai išbandė debesijos, dirbtinio intelekto įrankius, virtualiosios ir papildytosios realybės akinius, modeliavo išmaniuosius namus, panaudodami daiktų interneto koncepcijas.
Ketvirtadienį projekto dalyviai  susipažino su Lego mokomųjų ir programuojamų konstruktorių panaudojimu mokymo veiklose, stiprinant mokinių skaitmeninius įgūdžius. Praktinių užsiėmimų metu projekto dalyviai su robotų pagalba kūrė išmanųjį miestą, programavo robotus autonominiam judėjimui ateities mieste.
Galiausiai buvo pristatyti pavyzdžiai kaip galima integruoti Scratch, Tinkercad bei Minecraft į įvairias pamokas. Projekto pabaigą vainikavo Kahoot viktorina apie visą savaitę vykusias veiklas bei sertifikatų įteikimas.
Kitas projekto susitikimas numatytas Norvegijoje, kurio metu mokytojai vis dar gilins žinias apie 3D modeliavimą bei programavimą. Džiaugiamės tarptautinio projekto dalyvių atsiliepimais ir pasidalintais įspūdžiais apie vien teigiamą įspūdį palikusią aukštosios mokyklos studijų bazę bei itin sėkmingai įvykusius tarptautinius mokymus, kuriuos vedė stipri, kompetentinga Marijampolės kolegijos ir STEAM centro komanda.