Skip to main content

Marijampolės STEAM centre startavo „STEAM klasė 7“ projekto veiklos

Šiais mokslo metais dalis mokinių pradėjo mokytis pagal  atnaujintas ugdymo programas, kuriose daug dėmesio skiriama patyriminiam mokymui. STEAM centro metodininkai ir laborantai išstudijavo pasikeitimus ir parengė jungtinių veiklų programas pavadintas „STEAM klasė“ . Visose programų veiklose dalyvaujantys mokiniai turės puikias galimybes mokytis įvairius dalykus, tyrinėdami bei spręsdami problemas, o atlikę STEAM iššūkį, gaus STEAM klasės ženklelį.
Smagu, kad  kovo 26 dieną Marijampolės STEAM centre Šaltinio progimnazijos moksleiviai pradėjo „STEAM klasė 7“ projekto veiklas, kurios susiję su viruso tema. Gamtamokslinėje laboratorijoje mokiniai pasigamino agarizuotą mitybinę terpę, ją sterilizavo. Parinko medžiagas dezinfekcinio skysčio gamybai, kurios efektyviai veikia virusus bei bakterijas. Mokiniai išpilstė agarizuotą mitybinę terpę į Petri lėkšteles ir užsėjo jas prieš ir po panaudojant pagamintą dezinfekcinį skystį.
Taip pat moksleiviai naudodami Canva programą sukurė, išeksportavo, atsispausdino ir išsikirpo lipnią etiketę buteliukui. Mokiniai iškeliavo su užsėtomis mitybinėmis terpėmis, kurias kiekvieną dieną turi stebėti ir rinkti rezultatus, padaryti išvadą apie dezinfekcinio skysčio veiksmingumą.
Mechatronikos / IT laboratorijoje mokiniai susipažino su kompiuterinių virusų plitimo būdais bei kaip nuo jų apsisaugoti. Išbandė virusų plitimo simuliaciją, pagal kurią, pritaikydami jau turimas matematikos žinias, programavo savo sukonstruotus robotus.
Kūrybiškumo ir medijų laboratorijoje moksleiviai susipažino su viruso sąvoka, jų plitimo bei apsisaugojimo būdais. Naudodami Krita programinę įrangą, sukūrė mažiausiai dešimties kadrų dvimatę grafinę animaciją, atvaizduojančią virusų judėjimą / plitimą aplinkoje ir jų sustabdymą.
Praktinių ugdymo veiklų atlikimas Gamtamokslinėje, Mechatronikos / IT, Kūrybiškumo ir medijų laboratorijose, tyrinėjant, formuluojant ir sprendžiant problemas, mokantis sieti reiškinių priežastis bei pasekmes, ugdosi mokinių supratimas tiek apie žmogaus santykį su gamta bei supančiu pasauliu, tiek mokslinę pasaulėvoką. Atliktų veiklų aprašymas padeda geriau susipažinti su gamtos mokslų, inžinerijos, technologijos, meno bei kitų sričių pažanga ir plėtotės kryptimis. Taip pat su įvairių profesijų ir studijų galimybėmis.
Džiaugiamės galėdami sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui per integruotą įvairų (gamtamokslių ir socialinių) dalykų patyriminį ugdymą įgyti kompetencijų pagrindus ir siekti aukštesnių ugdymosi pasiekimų.