Vilniaus universiteto Metodinis STEAM ugdymo centras kviečia Lietuvos mokytojus su savo mokiniais atrasti inžinerijos džiaugsmą: gegužės 8–29 dienomis vyks konkursas 5–12 klasių mokiniams „Inžinerijos startas 2025“!
Sėkmingam ugdymosi procesui svarbu, kad mokiniai ne tik mokytųsi teorijos, bet ir praktiškai išbandytų savo gebėjimus dalyvaudami įtraukiančiose veiklose. Vilniaus universiteto Metodinis STEAM ugdymo centras ateina į pagalbą mokytojams siūlydamas inžinerinį mąstymą lavinančią metodiką ir organizuodamas konkursą „Inžinerijos startas 2025“.
Kas yra „Inžinerijos startas 2025“?
„Inžinerijos startas 2025“ – tai pirmą kartą Vilniaus STEAM centro organizuojamas inžinerinį mąstymą ir įgūdžius lavinantis konkursas, kurio metu mokiniai, vadovaujami mokytojų, dalyvauja 90-ies minučių trukmės kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose konstruoja oro balionu varomas mašinėles. Po dirbtuvių vyksta smagios varžybos, kuriose mokiniai išbando savo kūrinius. Geriausios komandos iš kiekvienos amžiaus grupės (5–8 kl. ir I–IV gimnazijos kl.) apdovanojamos Vilniaus STEAM centro įsteigtais prizais ir diplomais.
Konkurso laikotarpis 2025 m. gegužės 8–29 d.
Konkurso tikslas – skatinti mokinių kūrybinį ir inžinerinį mąstymą bei ugdyti komandinio darbo kompetencijas per praktines STEAM veiklas.
Kaip dalyvauti konkurse?
Dalyvavimas konkurse yra paprastas ir prieinamas visiems 5–12 klasių mokiniams ir mokytojams, nepriklausomai nuo jų mokomojo dalyko. Štai pagrindiniai žingsniai:
- Užsiregistruojate pildydami žemiau pateiktą anketą.
- Gaunate visą reikalingą medžiagą. Po registracijos nurodytu el. pašto adresu gausite:
- Metodinę mašinėlių gamybos medžiagą, kuri padės organizuoti dirbtuves.
- Reikalingų priemonių sąrašą.
- Rezultatų duomenų lapą, skirtą varžybų rezultatams fiksuoti.
- Organizuojate dirbtuves ir varžybas Jums ir Jūsų mokiniams patogiu metu ir prieinamoje vietoje:
- Dirbtuvių trukmė – 90 min. Mokytojai, remdamiesi gauta metodika, organizuoja mokiniams oro balionu varomų mašinėlių dirbtuves. Dirbtuvės gali vykti pamokų metu ar kaip popamokinė veikla.
- Vyksta varžybos. Sukonstruotos mašinėlės varžosi pasirinktu laiku konkurso laikotarpiu (gegužės 8–29 d.).
- Varžybų rezultatai fiksuojami nuotraukose ir duomenų lape.
- Iki konkurso laikotarpio paskutinės dienos pateikiate rezultatus Vilniaus STEAM centrui.
- Laukiate gerų žinių iš specialiai sudarytos komisijos, kuri vertina rezultatus ir apdovanoja geriausiai pasirodžiusias komandas.
Kodėl verta dalyvauti?
- Lavinami mokinių įgūdžiai: konkursas skatina kūrybiškumą, komandinį darbą, problemų sprendimo gebėjimus ir inžinerinį mąstymą – įgūdžius, būtinus šiuolaikinėms profesijoms.
- Praktinė STEAM patirtis: mokiniai ne tik mokosi teorijos, bet ir pritaiko žinias realiose užduotyse, kurios sujungia mokslą, technologijas ir kūrybą.
- Lankstumas mokytojams: dirbtuves ir varžybas galite organizuoti jums patogiu metu, integruodami veiklas į pamokas ar būrelius.
- Motyvacija ir apdovanojimai: geriausios komandos bus įvertintos prizais ir diplomais, o visi dalyviai įgis vertingos patirties.
- Profesinis tobulėjimas: registruodamiesi galite užsisakyti naujienas apie STEAM veiklas, mokytojų kursus ar kitus Vilniaus STEAM centro renginius.
Kaip pasiruošti konkursui?
- Susipažinkite su metodika. Gavę medžiagą, iš anksto peržiūrėkite instrukcijas ir priemonių sąrašą, kad galėtumėte efektyviai suplanuoti dirbtuves.
- Suburkite komandas. Paskatinkite savo mokinius dirbti grupelėse po 3–5 mokinius, kad jie mokytųsi bendradarbiauti.
- Pasirūpinkite reikiamomis priemonėmis. Visos šioms dirbtuvėms reikalingos priemonės yra lengvai prieinamos ir nebrangios.
- Motyvuokite savo mokinius. Pabrėžkite, kad konkursas yra ne tik varžybos, bet ir smagi galimybė eksperimentuoti ir mokytis.
„Inžinerijos startas 2025“ yra daugiau nei tik konkursas – tai galimybė įkvėpti jaunąją kartą domėtis STEAM sritimis, kurios formuoja ateities technologijas ir inovacijas. Oro balionu varomų mašinėlių konstravimas yra smagus ir prieinamas būdas parodyti mokiniams, kad inžinerija gali būti kūrybiška, o mokslas – įdomus. Mokytojai, dalyvaudami šioje iniciatyvoje, tampa tiltu tarp teorinių žinių ir praktinio jų pritaikymo, padėdami mokiniams atrasti savo potencialą.