Skip to main content

Kas per gimtadienį vyko Telšių STEAM atviros prieigos centre?

Pirmąjį Telšių STEAM atviros  prieigos centro gimtadienį paminėti ir kartu su Klaipėdos universiteto Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto  mokslo darbuotojais  atlikti STEAM iššūkius,  pakvietėme Telšių, Mažeikių, Plungės rajonų   11-12 kl. moksleivius ir  mokytojus.

STEAM iššūkis ,,Vandens tarša ir jos mažinimo būdai“

 Kodėl  naftos teršalų išsiliejimas Baltijos jūroje  turi  neigiamos įtakos  ekosistemai, žmonių sveikatai ir  ekonomikai?  Kokia yra    gamtinių  – aplinkai draugiškų sorbentų sorbcinė geba imituojant naftos ir jos produktų  išsiliejimą ir jų valymą jūroje?  Kaip vyksta  sorbcijos procesas? Kokie veiksniai  jį lemia? Į šiuos ir kitus klausimus atsakymų  ieškojo  mokiniai atlikdami  ,,Vandens tarša ir jos mažinimo būdai” STEAM iššūkį, kurį moderavo dr. Tatjana Paulauskienė, Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto  Inžinerijos katedros vyresnioji mokslo darbuotoja,  atžalinės įmonės MB Inobiostar įkūrėja. Užsiėmimo metu buvo kalbama apie naftos ir jos produktų daromą žalą Baltijos jūrai. Atlikdami  šį iššūkį   mokiniai  tyrė  kaip natūralūs sorbentai, tokie kaip durpės, pjuvenos, vilna, šuns plaukai,  gali nedarydami žalos gamtai išvalyti naftos produktus iš Baltijos jūros.

STEAM iššūkis ,,Linksmųjų vėliavėlių programavimas“

 STEAM iššūkio   „Linksmųjų vėliavėlių programavimas”, kurį moderavo dr. Gediminas Gricius, docentas,  Jūros tecnologijų  ir gamtos mokslo  fakulteto, Informatikos ir statistikos katedros  bakalauro studijų programos „Informatika“ vadovas  ir dr. Audrius Senulis,  mokslo darbuotojas, Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto  katedros  bakalauro studijų programos „Elektros inžinerija“ vadovas,  mokiniai gilino turimas informacinių technologijų žinias.  Ardruino IDE aplinkoje programavo vėliavėlių judėjimą.  Etapais keisdami programą moksleiviai turėjo  realią galimybę pamatyti, kaip parašyta programa  veikia fiziniu lygmeniu.  Stebėdami programavimo rezultatus ir eksperimentuodami moksleiviai jautė džiugesį.  Teorijos ir praktikos ryšys jų akyse uždegė intrigos ir smalsumo ugnelę.

Inovacijos, STEAM iniciatyvos, studijos  Klaipėdos universitete                                                             

Mokiniams ir mokytojams  KU mokslo darbuotojai  pristatė   ir  „InoBioTech Baltija“ parodą. Ekspozicijos stenduose – nuotraukos iš mokslinių laboratorijų, kuriose kuriant biotechnologiją eksperimentuota kone dvejus metus, vaizdai, fiksuoti per vasarą Klaipėdos uoste vykusius bandymus realiomis sąlygomis, bei vaizdinės priemonės, leisiančios smalsiam žmogui lengviau įsivaizduoti, kaip veikia mokslininkų sukurta biotechnologija. Projekto „InoBioTech Baltija“ komanda pastaruosius mėnesius laboratorijos sąlygomis testavo įvairias iš vandens ir smėlio išskirtas mikroorganizmų kultūras bei skirtingus natūralios kilmės sorbentus. Pasirodo, kad iš visų bandytų sorbentų geriausias rezultatas gautas naudojant šiaudus. Mokslininkai šiaudus hidrofobizavo, kad jie netrauktų vandens, tik surinktų naftos teršalus ir kuo ilgiau išsilaikytų vandens paviršiuje. Kitame etape į sorbentus buvo imobilizuojamos ir auginamos tam tikrų mikroorganizmų rūšys – bakterijos ir grybai. Gamtoje randami mikroorganizmai turi gebėjimą skaidyti įvairios kilmės organines medžiagas, tarp jų yra ir tokių, kurie gali skaidyti naftą bei jos produktus.

Mokiniai turėjo unikalią galimybę  renginio metu pabendrauti su  Klaipėdos universiteto atstovais,  individualių pokalbių metu, supažindino moksleivius su vykdomomis studijomis, kuriamomis   inovacijomis.  Mokiniams tapo aiškesnė ,,mokslo virtuvė“ , sužinojo kaip atsiranda naujos žinios, kaip jas  taikyti  problemų sprendimui. Mokiniai suprato, kad gali tapti mokslininkais, ir kad tai nepaprastai įdomi veikla.

STEAM gimtadienis
STEAM gimtadienis
STEAM gimtadienis
STEAM gimtadienis
STEAM gimtadienis
STEAM gimtadienis
STEAM gimtadienis