Skip to main content

Kvalifikacijos kėlimo komandiruotė Latvijoje: nuo kosmoso tyrimų iki tvarios ateities

Rugsėjo 9 d. Panevėžio švietimo centras ir du jo padaliniai, Panevėžio robotikos centras „RoboLabas“ bei Panevėžio regioninis STEAM atviros prieigos centras, išvyko į kvalifikacijos kėlimo komandiruotę Latvijoje. Kelionės tikslas – stiprinti darbuotojų kompetencijas ir gilinti žinias inovatyviose mokslo srityse bei kurti naujas bendradarbiavimo galimybes, taip prisidedant prie švietimo kokybės tobulinimo.

Viena iš įdomiausių kelionės stotelių buvo Latvijos kosmoso centras – „Kosmosa izziņas centrs“. Čia dalyviai turėjo galimybę suprasti, kaip kosmoso tyrimai prisideda prie mūsų kasdienės gerovės ir mokslo pažangos. Centre komanda gilino žinias apie žmogaus gebėjimą išgyventi ekstremaliose aplinkose. Ypač didelį susidomėjimą sukėlė antro aukšto ekspozicija apie Marso kolonizaciją. Čia buvo pristatyti išgyvenimui kitose planetose būtini ištekliai – elektros energija, deguonis ir kuras. Komandos nariai išbandė marsaeigio valdymą bei susipažino su kosminės stoties veikla ir astronautų kasdienybe. Šis centras parodė, jog kosmosas yra neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis.

Kita komandiruotės stotelė buvo URDA centras – aplinkosaugos ir technologijų parkas, esantis šalia „DAIBE“ sąvartyno. Šiame centre darbuotojai gilino žinias aplinkosaugos srityje. Buvo stebimi rūšiavimo ir perdirbimo procesai. Taip pat komanda susipažino su biodujų ir elektros energijos gavimo iš atliekų eiga. URDA centras siekia keisti visuomenės požiūrį į aplinkosaugą, skatina atsakingą vartojimą bei darnią plėtrą, o šio centro metodai ir patirtis gali būti puikiai pritaikomi mokymo tikslais Lietuvoje.

Taip pat vizito metu buvo aplankytos kelios papildomos istorinės vietos, skirtos geriau pažinti Latvijos kultūrą. Siguldos pilyje dalyviai įgijo platesnį suvokimą apie Latvijos paveldą, o Araiši ežero atkurta polinė gyvenvietė, kuri atspindi gyvenimą daugiau nei prieš 1000 metų, suteikė komandai galimybę pagilinti žinias apie senovės žmonių kasdienybę ir jų architektūrinius sprendimus, susijusius su gyvenimu prie vandens telkinių.

Ši kelionė prisidėjo prie Panevėžio švietimo, „RoboLabas“ ir STEAM centrų darbuotojų profesinio tobulėjimo. Įgyti įgūdžiai ir patirtis padės tobulinant ugdymo programas, integruojant naujausias mokslo žinias ir metodikas.