Panevėžio regioninio STEAM atviros prieigos centro Robotikos ir informacinių technologijų laboratorijos vedėjos bei Panevėžio Vilties progimnazijos pedagogės Linos Tamošiūnaitės sukurta veikla „Matematinis šešėlių tetras“ pripažinta kaip vienas geriausių mažų kaštų STEAM projektų Lietuvoje.
Ši veikla pateko į antrąjį Nacionalinio „Science on Stage Lithuania 2025“ konkurso turą, kuriame išradingiausi šalies pedagogai varžosi dėl teisės atstovauti Lietuvai tarptautiniame „Science on Stage 2026“ festivalyje, kuris vyks 2026 m. gegužės 28–31 d. Klaipėdoje.
Nacionalinį „Science on Stage Lithuania 2025“ konkursą organizuoja Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra kartu su nacionaliniu „Science on Stage“ komitetu. Konkurso tikslas – atrasti ir įvertinti pedagogus, gebančius įgyvendinti inovatyvius STEAM ugdymo metodus.
Linos Tamošiūnaitės sukurta veikla „Matematinis šešėlių tetras“ kviečia 7–12 klasių mokinius tyrinėti, kaip objektų dydis priklauso nuo atstumo ir šviesos šaltinio kampo. Naudodami geometrinius kūnus bei taikydami matematinius skaičiavimus, mokiniai kuria originalų šešėlių teatrą.
Projektas apjungia kelias disciplinas: matematiką, informatiką, robotiką ir dailę. Pasak autorės, toks integruotas požiūris leidžia mokiniams ne tik lavinti analitinius gebėjimus, bet ir kurti, eksperimentuoti, atrasti sąsajas tarp tiksliųjų mokslų ir kūrybos.
Geriausi nacionalinio konkurso projektai bus paskelbti 2025 m. spalio 31 d. Jų autoriai pelnys galimybę atstovauti Lietuvą tarptautiniame „Science on Stage Festival 2026“ renginyje Klaipėdoje, kuris kas dvejus metus suburia daugiau nei 30 Europos šalių STEAM mokytojus.
Linos Tamošiūnaitės veikla primena, kad kūrybiškumas, smalsumas ir mokytojo atsidavimas gali paversti net paprastą idėją įsimintina kelione po mokslo ir meno pasaulį. Panevėžys gali didžiuotis mokytojais, kurie įkvepia vaikus nebijoti klausti, bandyti ir atrasti.
Linkime mokytojai sėkmės antrajame konkurso etape ir tikimės, kad „Matematinio šešėlių tetro“ idėja sužibės ir tarptautiniame festivalyje Klaipėdoje.


