Skip to main content

Panevėžio regioniniame STEAM atviros prieigos centre lankėsi švietimo, mokslo ir sporto ministrė

Panevėžyje STEAM atviros prieigos centre apsilankiusi švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė įsitikino, kad panevėžiečiai yra pasirinkę aiškią kryptį – STEAM (integruoti gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas). „Įspūdį didelį paliko STEAM centras, ir visa strategija, kurią kuria Panevėžio švietimo centras kartu su miesto mokyklomis ir būtent ta STEM orientacija, o „Tūkstantmečio mokyklų“ programa padės sustiprinti pasirinktą strategiją“, – sakė švietimo ministrė Jurgita Šiugždinienė.

Ministrei įspūdį padariusi Panevėžio švietimo centro direktorė Asta Malčiauskienė turi viziją sukurti vieningą STEAM ugdymo standartą visoms mokykloms. Panevėžys iš šios programos pretenduoja į daugiau nei 5 mln. eurų. Mieste jau veikia puikus regioninis STEAM centras ir robotikos centras „RoboLabas“, kur mokytis ir būrelius lankyti gali visų mokyklų mokiniai.

Panevėžio miesto savivaldybė į „Tūkstantmečio mokyklų“ programą norėtų įtraukti visas 12 mokyklų. Vis dėlto, negalima lėšų išskaidyti į mažas dalis – dalyvavimo programoje poveikis svarbus visos savivaldybės ugdymo kokybei gerinti.

Panevėžyje 3 profesinės mokyklos jungiamos į stiprų regioninį centrą, kuriame mokysis per 2 tūkst. mokinių. Būtina išgryninti ir išplėsti profesinio mokymo programų pasiūlą ir atsisakyti jų dubliavimo, užtikrinti geriausią infrastruktūrą. Profesinio mokymo mokyklos turi ne konkuruoti tarpusavyje, bet būti konkurencingos savo mokymo programomis, atliepti rinkos poreikius. Apie tai ministrė kalbėjosi su Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos Linpra prezidentu, UAB Harju Elekter generaliniu direktoriumi Tomu Prūsu, „Lietkabelis“ generaliniu direktoriumi Sigitu Gailiūnu ir kitais Panevėžio įmonių vadovais. Švietimo ministrė Jurgita Šiugždinienė apsilankė Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijoje, kur su miesto švietimo įstaigų vadovais aptarė profesinio ugdymo svarbą, mokytojų pritraukimo strategijas ir kitus klausimus.