Skip to main content

Panevėžio STEAM centre vyko mokymai apie Dirbtinį intelektą, kaip jį naudoti ir atpažinti

Panevėžio STEAM centre Dirbtinio intelekto galimybių pritaikymo laboratorijos SINGULIARUMAS metodininkas Andrius Kuprys Panevėžio mokytojams ir švietimo bendruomenei vedė mokymus apie visame pasaulyje išpopuliarėjusį naująjį DI robotą, kuris geba ruošti namų darbus, aprašyti  projektines veiklas ir net kurti eilėraščius. Mokymų tema „Dirbtinis intelektas: kaip jį naudoti pamokose ir atpažinti namų darbuose“.

Gausiai susirinkusiems mokytojams STEAM centro metodininkas pristatė dirbtinio intelekto įrankius ir būdus kaip atpažinti ir naudotis virtualiais asistentais tokiais kaip „ChatGPT“, „Hotpot“, Google „Bard“ ir kt. Iš ties, pokalbių robotas gali veikti kaip idėjų generatorius. Dar daugiau virtualus pašnekovas per kelias sekundes kompiuterio ekrane gali sugeneruoti bet kokį tekstą, ar paveikslėlį, net vaizdą, aprašyti chemines reakcijas, geografijos, biologijos reiškinius ar istorinius įvykius.

Sistema reaguodama į vartotojo užduotis, sukuria gana sklandų tekstinį turinį lietuvių ar bet kuria kita kalba. Mat virtualūs asistentai grįsti DI algoritmais, kurie mokosi atlikti užduotį naudodami didžiulius jau esamus žmogaus sukurtus teksto kiekius.

Ir nors suformuluotus klausimus ir užduotis robotas atlieka kone idealiai taisyklingai. Jos nebūtinai bus teisingos, neretai DI įrankiai sugeneruoja ir netikslių bei netinkamų atsakymų. Mokymu metu ir buvo diskutuojama, kaip ir iš ko atpažinti roboto klaidas ir kokie yra DI įrankių akivaizdūs trūkumai.