Skip to main content

„RoboUtena 2023“: robotai žaidė krepšinį, skubėjo labirintu, lenktyniavo linijos sekime ir stumdėsi sumo arenoje

Balandžio 21 d. Utenos regioniniame STEAM atviros prieigos centre įvyko moksleivių robotikos varžybos „RoboUtena 2023“. Varžybų organizatoriai: Utenos regioninis STEAM atviros prieigos centras, VšĮ Robotikos akademija, Utenos Vyturių progimnazija ir Utenos vaikų ir jaunimo užimtuvo centras. Renginio organizatoriai dėkoja UAB AL Engineering už pagamintus medalius 1-3 vietos nugalėtojams, UAB Abuva už paguodos prizus 4-tos vietos savininkams ir UAB Utenos reklama už renginio fotosienos atspausdinimą.

Varžybose sulaukėme virš 50-ies dalyvių kurie startavo daugiau nei 100 rungčių. Dalyviai susirinko iš Utenos „Saulės“ gimnazijos, Utenos vaikų ir jaunimo užimtumo centro, Utenos A. ir M. Miškinių viešosios bibliotekos, Molėtų progimnazijos, Robotikos akademijos, Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo gimnazijos, Zarasų rajono Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos, Utenos Vyturių progimnazijos ir LinVa Vaikutėnų krašto bendruomenės.

Dalyviai rungėsi LEGO linijos sekimo, LEGO sumo, LEGO labirinto, Sphero labirinto, Robotų krepšinio rungtyse. Robotai, valdomi mokinių, žaidė krepšinį, stumdėsi sumo ringe, važinėjo labirintais, stengėsi nenuvažiuoti į šoną nuo sekimo linijos. Kiekvienai rungčiai buvo taikomos griežtos taisyklės. Štai LEGO sumo rungtyje po teisėjo signalo operatoriai turi įjungti 5 sekundžių matuoklį robote ir nedelsdami pasišalinti iš erdvės. Robotai pradeda judėti po 5 sekundžių gautos komandos. LEGO labirinto rungtyje robotas turi įveikti labirinto trasą greičiau nei per 3 minutes,  o varžybų metu pilotui roboto ar labirinto trasos liesti negalima. Robotų krepšinio varžybose robotas turi 20 kaladėlių (kaladėlės dydis 25X25X25 mm) paimti nuo platformos, pervežti ir įmesti į tam skirtą krepšį. Visi dalyviai turi tik po vieną bandymą. LEGO linijos sekimo rungtyje robotai kaunasi važiuodami trasa viena kryptimi laikui. Robotui draudžiama nuvažiuoti nuo trasos, jei tai įvyksta, robotas pralaimi bandymą.

Taigi, emocijų netrūko. Jaudinosi ir mokiniai, ir jų mokytojai. Po atrankinių turų išaiškėjo nugalėtojai, kurių laukė rimtos kovos  finaluose.

Jauniesiems inžinieriams linkime kurybinio pasisekimo ir laukiame kitų susitikimų STEAM centro erdvėse