Panevėžyje vykusi STEAM centro vaikų vasaros stovykla „Jaunųjų išradėjų klubas“ sulaukė didelio susidomėjimo. Stovyklos dalyviai ne tik smagiai leido laiką, bet ir gavo daug naujų žinių bei praktinių įgūdžių. Čia jie praleido penkias intensyvias stovyklos dienas.
Pirmoji diena prasidėjo su aktyviu žaidimu „Ledlaužis“. Jis padėjo mokiniams susipažinti ir atsipalaiduoti. Vėliau vaikai leidosi į fizikos ir inžinerijos pasaulį, kuriame sužinojo apie dažnį bei nuolatinės ir kintamosios elektros srovės skirtumus. Teorinės žinios buvo sustiprintos praktiniais užsiėmimais: vaikai konstravo įrenginius, kurie leidžia matyti animaciją ten, kur jos nėra, kūrė elektros grandines, atliko tyrimą su mirksinčia lempute.
Antrosios dienos rytą stovyklautojai pradėjo aptardami ilgojo savaitgalio įspūdžius. Po to mokiniai prisiminė, kaip veikia elektros grandinė ir išbandė skirtingas lemputes. Pasigaminę savo svajonių namukus, vaikai įrengė apšvietimą, o vėliau sukūrė ir inercines mašinėles, su kuriomis dalyvavo lenktynėse. Po pietų moksleiviai gamino spalvingas žvakes ir kvapnius muiliukus. Taip pat aptarė klimato kaitos priežastis ir grėsmes žaidimo „Klimato freska“ metu. Ypač smagi ir ugdanti veikla vyko lauke. Jos metu vaikai žaidė komandinį žaidimą, kuris skatino strateginį mąstymą ir bendradarbiavimą.
Trečiąją dieną stovyklautojai pasinėrė į kūrybinį procesą. Pagamintos mašinėlės skriejo dešimtis metrų. Kai kurie vaikai jas dar tobulino pridėdami svorio, o kiti brėžinius išsinešė namo. Dalis moksleivių statė ir dekoravo namukus, o kiti tobulino išlietas žvakes.
Ketvirtąją dieną vaikai pradėjo programuodami „Micro:bit“ mikrovaldiklius. Sukūrus chronometrus ir taškų skaičiuokles, moksleiviai varžėsi įvairiose sporto rungtyse. Kita grupė stovyklautojų leidosi į animacijos pasaulį, kuriame susipažino su Volto Disnėjaus kūryba. Po teorinės dalies vaikai turėjo galimybę išbandyti grafines planšetes. Jie piešė skaitmeniniu būdu ir kūrė trumpas animacijas. Daugeliui tai buvo pirmasis kartas, todėl susidomėjimas ir entuziazmas buvo didžiulis.
Paskutinę stovyklos dieną mokinių laukė iššūkis – pabėgimo kambarys „Laboratorija X“. Stovyklautojai sprendė galvosūkius, ieškojo užuominų ir į pagalbą pasitelkė savo kritinio mąstymo bei bendradarbiavimo įgūdžius. Po trijų valandų intensyvaus darbo jie atidarė užrakintą spintelę ir rado dovanėles.
Visos šios dienos buvo pilnos kūrybos, mokslų ir nepamirštamų įspūdžių. Tai puikus pavyzdys, kaip vasaros stovykla gali tapti ne tik pramoga, bet ir svarbia ugdymo dalimi. Stovyklą užbaigus, vaikai ir vadovai palinkėjo vieni kitiems gražios vasaros, pažadėdami susitikti rudenį.
Stovyklą finansavo Panevėžio miesto savivaldybė.