2024 metų spalį startavusios tiriamosios Vilniaus STEAM centro veiklos Vilniaus mokyklose ir VU Didaktikos centruose bus tęsiamos ir 2025-aisiais: sausio–kovo mėnesių veiklų kalendorius jau atviras registracijoms. Mokytojai gali rinktis iš 18 šiemet pristatytų ir 4 naujų užsiėmimų.
Fizikos ir astrofizikos laboratorija pristato tiriamąją veiklą „Baltos šviesos žaismas su spalvomis ir filtrais“. Laboratorijos komanda 7–10 klasių mokiniams siūlo susipažinti su balta šviesa ir jos sandara, išmokti naudotis liuksmetru ir spektroskopu, pro mikroskopą stebėti mobiliųjų telefonų ekranus ir išsiaiškinti, kaip juose kuriamos spalvos.
Robotikos ir mobiliųjų technologijų laboratorija klausia „Kaip mato robotai?“ ir kviečia 7–8 klasių mokinius sužinoti, kaip robotai sąveikauja su aplinka, atpažįsta aplinkos objektus, šneka, ir kaip valdomi jų veiksmai, o tuomet patiems sukurti nedidelio humanoido valdymo programas.
Skaitmeninės gamybos laboratorijos (Fab Lab) tiriamųjų veiklų sąrašą papildo užsiėmimas „Kaip pagaminti vandens lygio jutiklį?“. Šią veiklą išbandyti kviečiami visi 7–10 klasių mokiniai, kuriems įdomu, kodėl druska, ištirpinta vandenyje, padidina vandens laidumą bei kas yra rezistorius. Tiriamosios veiklos metu mokiniai konstruos vandens lygio jutiklio korpusą ir elektroninę jo dalį bei surinktu prietaisu matuos vandens lygį. Ši tiriamoji veikla integruoja technologijų, chemijos ir fizikos disciplinas.
Inžinerijos laboratorija naujus metus pasitinka su šūkiu „Elektronika ir muzika – veža!“ ir kviečia 7–8 klasių mokinius į veiklą intriguojančiu pavadinimu – „Darom elektroniką: kurti muziką elektromagnetinių bangų pagalba!?“. Užsiėmimo metu mokiniai susikonstruos elektroninį muzikinį prietaisą – tereminą bei kurs savo muzikines variacijas.
Kviečiame mokytojus planuotis ateinančius metus, registruotis ir būti pirmiesiems, išbandžiusiems naujausias Vilniaus STEAM centro veiklas.
Pilnas visų šiuo metu Vilniaus STEAM centro siūlomų tiriamųjų veiklų sąrašas:
- Baltos šviesos žaismas su spalvomis ir filtrais (Fizikos laboratorija)
- Kaip mato robotai? (Mobiliųjų technologijų ir robotikos laboratorija)
- Kaip pagaminti vandens lygio jutiklį? (Skaitmeninės gamybos laboratorija)
- Darom elektroniką: kurti muziką elektromagnetinių bangų pagalba!? (Inžinerijos laboratorija)
- Išmaniųjų telefonų pritaikymas ir pavojai (Inžinerijos laboratorija)
- Kaip pakreipti šviesą ten, kur norime? (Šviesos technologijų laboratorija)
- Karščiuojančio asmens aptikimas kolektyve (Fizikos ir astrofizikos laboratorija)
- Karščiuojančio asmens aptikimas kolektyve: programėlė (Vizualaus programavimo laboratorija)
- Kaip sukonstruoti kolorimetrą ir juo išmatuoti teršalų koncentraciją? (Skaitmeninės gamybos laboratorija)
- Kaip apsaugoti telefoną nuo nelegalaus pinigų nuskaitymo?“ (Mobiliųjų technologijų ir robotikos laboratorija)
- Archeologinis iššūkis (Vizualaus programavimo laboratorija)
- Dirbtinis intelektas mokykloje: etinis naudojimo aspektas (Vizualaus programavimo laboratorija)
- Gyvybei tinkamų planetų paieška (Vizualaus programavimo laboratorija)
- Išvenk potvynio: kaip nustatyti vandens lygio pokyčius? (Mobiliųjų technologijų ir robotikos laboratorija)
- Susipažinimas su vizualaus programavimo įrankiais: skaičiuotuvas Android OS (Vizualaus programavimo laboratorija)
- Kaip išgirsti žvaigždes? (Mobiliųjų technologijų ir robotikos laboratorija)
- Kaip sukurti bateriją? (Chemijos laboratorija)
- Kaip auga kristalai? (Chemijos laboratorija)
- Mielių lenktynės (Gyvybės mokslų laboratorija)
- Dirbtinis inkstas (Gyvybės mokslų laboratorija)
- Pamatyk DNR, ištirk ją ir sužinosi, kur pradingo septyntaškė (Gyvybės mokslų laboratorija)
- Pamatyk DNR, ištirk ją ir sužinosi, kur pradingo septyntaškė. Sutrumpinta veikla be PGR reakcijos (Gyvybės mokslų laboratorija)